تاريخ : جمعه 21 تير 1392برچسب:, | 20:24 | نویسنده : مهندس محمودی
 
اجرای ساختمانهای آجری ، اسکلت فلزی و بتونی در مقیاس کوچک و یا بزرگ به آگاهی از یک سلسله مسائل فنی که به دانش رشته های مختلف ساختمان بستگی دارد، نیازمند است . بدیهی است عدم توجه به مسائل تئوری معماری ، محاسباتی و تاسیساتی در اجرا و ساخت اشکالاتی را در پی خواهد داشت که بزودی به تعمیر محافظت کنیم وضمن اجرای اصولی تعمیر عمر مفید ساختمان را تثبیت نماییم . علم تعمیر و نگهداری ساختمان بسیار گسترده است و به مصالح شناسی ، سناخت اجزای ساختمان و در مواردی محاسبات دقیق ، نقشه کشی ، نقشه خوانی و در مجموع به اجرای فنی ،اصولی و علمی و نیز به تجربه ، خلاقیت و ابتکار نیاز کامل دارد . چرا که در بعضی مواقع ، اشتباه در تعمیر سختمان خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری در برخواهد داشت . 
● چند راهنمایی کلی برای نصب عایق ها :
عایق ها در صورتی خوب کار خود را نجام می دهند که به طور صحیح نصب شده باشند.موارد زیر به شما کمک می کند تا بهترین کارایی از عایقهایی که نصب می کنید ببینید : 
▪ هرگز عایق را فشرده نکنید .عایق باید پس از نصب همان ضخامت اولیه خود را داشته باشد در غیر این صورت مقدار مقاومت حرارتی آن کاهش می یابد و نمی توان آن طور که انتظار می رود جلوی انتقال حرارت را بگیرد . 
▪ عایق کاری را به طور کامل روی تمام سطح انجام دهید . چرا که اگر تنها ۵% از سطح خالی بماند ، ممکن است تا ۵۰% از کارایی عایق کاری کاسته شود . 
▪ مواد عایق را باید خشک نگه داشت ، زیرا به استثنای پلی استایرن که نسبت به آب مقاوم است ،بقیه عایق ها بر اثر رطوبت کارایی آنها پایین می آید . در برخی عایق های آزاد مقدار مقاومت حرارتی متناسب با تراکم عایق است نه ضخامت آن . در این عایق ها ، مقدار مقاومت ممکن است بعد از مدتی تا ۲۰% کاهش یابد . از این رو باید بعد از نصب کننده عایق تضمین گرفت . 
▪ از عایق های آزاد در سقف هایی که شیب زیادی دارند استفاده نکنید. 
▪ در صورت استفاده از عایق های بازتابنده باید حتما پشت آنها یک لایه هوای ساکن به ضخامت ۲۰ میلی متر وجود داشته باشد.تمام سوراخها و پارگی ها و درزها باید با نوارچسب پوشیده شوند. 
▪ اطراف کابل های برق و لوازم الکتریکی را هرگز عایق کاری نکنید ،ایمن بودن عایق کاری باید توسط یک فرد متخصص بررسی شود . 
▪ در فاصله کمتر از ۹۰ میلی متر فنهای خروجی عایق نصب نکنید . 
در فاصله کمتر از ۲۵ میلی متر حبابهای لامپ و سرپیچ آنها عایق کاری نکنید
 
مصالح ساختماني ـ فرآورده‌هاي عايقكاري حرارتي،  
تعيين طول و عرض ـ روش ‌آزمون:
 
استاندارد “مصالح ساختماني-فرآورده‌هاي عايقكاري حرارتي، تعيين طول و عرض-روش ‌آزمون”، كه پيش نويس آن توسط مركز تحقيقات ساختمان و مسكن در كمسيون هاي مربوط تهيه و تدوين شده و در هشتادو ششمين جلسه كميته ملي استاندارد مصالح ساختماني.مورخ 25/9/1382.مورد تاُييد قرار گرفته است، اينك به استناد بند يك ماده 3 قانون اصلاح قوانين و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مصوب بهمن ماه 1371 به عنوان استاندارد ملي ايران منتشر مي‌شود.
براي حفظ همگامي و هماهنگي با تحولات و پيشرفت‌هاي ملي و جهاني در زمينه صنايع، علوم و خدمات استاندارد‌هاي ملي ايران در مواقع لزوم تجديد نظر خواهد شد و هرگونه پيشنهادي كه براي اصلاح يا تكميل اين استاندارد‌ها ارائه شود، در تجديد نظر بعدي مورد توجه قرار خواهد گرفت. بنابراين براي مراجعه به استانداردهاي ملي ايران بايد همواره از آخرين تجديد نظر آنها استفاده كرد.
در تهيه اين استاندارد سعي شده است كه ضمن توجه به شرايط موجود و نيازهاي جامعه، در حد امكان بين اين استاندارد و استانداردهاي بين المللي  و استاندارد ملي كشورهاي صنعتي و پيشرفته هماهنگي ايجاد شود.


ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 21 تير 1392برچسب:"تعویض قیراندود معیوب", | 20:20 | نویسنده : مهندس محمودی
روش تعویض قیر اندود و آسفالت معیوب : 
 
گاهی ترمیم وبه اصطلاح لکه گیری قیراندود و آسفالت نمی تواند سطح پشت بام را عایق و آب بندی کند به این خاطر باید کل آسفالت و قیر اندود عوض شود که مراحل اجرای آن به شرح زیر است : 
1-        آسفالت و قیر اندود را به آرامی وبا ملایمت برمی داریم معمولا هنگام برداشتن آسفالت به علت چسبندگی قیر مصالح زیر قیر اندود نیز بلند می شود دراین صورت شیب بندی با کرم بندی و شمشه گیری و پر کردن متن شمشه ها باید دوباره اجرا شود . معمولا تسطیح سطوح بین شمشه ها را با مصالح سبکی مانند پوکه ، کفبادهای ذغال سنگ ، پوکه معدنی ویا مصالح دیگر انجام می دهیم با سیمانی با عیار کافی مخلوط می کنیم ودر زیر سازی قیر اندود به کار می بریم . 
2-        پس از شیب بندی با ملات ماسه و سیمان صیقلی ، زیر سازی قیر اندود را انجام می دهیم . 
4-     معمولا قیر معدنی برای هر متر مربع ، از قرار سه لایه قیر ودو لایه گونی 3 کیلوگرم است اما در اثر غیر هموار بودن اندود ماسه و سیمان و وجود خلل و فرجها ، مقدار قیر مصرفی افزایش می یابد . 
5-     مقدار اضافه قیر مصرفی در زمستان با کوچکترین ضربه ای خرد و در تابستان از نادوانی سرازیر می شود . 
 


تاريخ : جمعه 21 تير 1392برچسب:"ازبین بردن ترک آسفالت", | 20:11 | نویسنده : مهندس محمودی

پرکردن ترکهای مویین سطح آسفالت

قیرهای مایعی رقیقی در قوطیهای دربسته به نام "بتومن" است که می توان آنها را در روغندانهای بزرگ ریخت و بلافاصله قیر آماده سرد وکاملا روان را با فشار در دل ترکها تزریق کرد . قیر مذکوردر زیر ترکها اثر می کند و پس از گذشت مدت زمانی ،اثر هوا باعث فعل و انفعالات شیمیایی درآن  می شود و خود را می گیرد . 
قیر بندیس : چنانچه قیر بتومن در دسترس نباشد می توان از قیر "بندیس " که از خانواده همان ترکیبات و بمراتب رقیقتر از قیر بتومن استاستفاده کرد این قیر را پمپاژ می کنند ودر عایق سازی شاسی و صندوق عقب انواع اتومبیلها به کار می برند. این قیر بسیار روان است واز آن می توان به کمک روغندان درآب بندی کردن درزها و جلوگیری از نفوذرطوبت به قسمتهای زیرین طاق استفاده کرد . 
ترمیم ترکهای سطح آسفالت توسط عایق ایزوسیل : 
ایزوسیل عایقی است که جهت ترمیم ترکهای به وجود آمده در سطح آسفالت به کار می رود . از این عایق می توان در قسمتهای که " آسفالت شن نما " شده است و همچنین قسمتهای گود سطح آسفالت که آب درآن جمع می شود استفاده کرد در این روش ترمیم سطح آسفالت می تواند حدود شش ماه دوام داشته باشد . 
 


تاريخ : جمعه 21 تير 1392برچسب:"ترمیم قیراندود", | 15:53 | نویسنده : مهندس محمودی
روش ترمیم قیراندود : 
اثر رطوبت در زیر طاق و بیشتر در ناحیه ناودان به وجود می آید که محل نفوذ سوراخ را تا حدودی نشان می دهد با برداشتن آسفالت محل مذکور سطح قیراندودرا جارو می کنیم و ناخنکهای آن را می گیریم ودر ابعاد بیشتری ازسطح قیرگونی قبلی در ناحیه ناودانی قیر مذاب را با پارو طوری پهن می کنیم که کوچکترین منفذی وجود نداشته باشد گونی را می کشیم و در محل پهن می کنیم به طوری که قیر داغ از سطح چشمه های گونی نفوذ کند سپس قیر مذاب را بر سطح گونی جهت اندود عایق می کشیم به همین ترتیب دو لایه گونی و سه لایه قیر کشیده می شود محل کفخواب را با توپی یا مصالح دیگر می بندیم . سطح پشت بام را آب می بندیم . فردای آن روز چنانچه زیر سقف چکه نکند و رطوبتی نداشته باشد آسفالت می ریزیم و قسمتهای دیگر رویه آن را ترمیم می کنیم . 
لازم به ذکر است چنانچه ترمیم عایق در ناحیه کفخوای باشد عمل قیراندود روی کفخواب را باید با دقت انجام داد گونی محل سوراخ آبرو را برید سطح داخلی لوله را قیراندود کرد وگونیهای بریده شده را به قسمتهای درون لوله کفخواب برگرداند .
 
 


تاريخ : جمعه 21 تير 1392برچسب:, | 15:47 | نویسنده : مهندس محمودی
عمل بلوکاژ : 
 
1-     چنانچه اثر رطوبت تا حدی باشد که با بلوکاژکردن بتوانیم رطوبت را در کفسازی مهار کنیم ، این عمل را انجام می دهیم . 
2-     از سنگهای مدود رودخانه ای  در ابعاد بزرگ استفاده می کنیم و آنها را با در نظر گرفتن فضاهای خالی روی یکدیگر می چینیم . 
3-     پس از تسطیح سطوح ذکرشده عمل موزاییک فرش ودوغاب ریزی را انجام می دهیم . 
پیشگیری به وسیله کفسازی : 
چنانچه اثر رطوبت بحدی باشد که فضاهای خالی نتوانند پیشگیری لازم را انجام دهند، رطوبت از جداره سنگها به طرف بالا کشیده می شود . در این وضعیت می توان از دو روش استفاده کرد : 
-         پس از ماکادام چینی ،سطح روی آن را با لاشه سنگ مسدود وغلتک می کنیم .سپس به اندازه 4 سانتیمتر برسطح بلوکاژبتون سبک می کشیم . 
-         برای به وجود آمدن سطحی صاف در زیر قیراندود به هنگام بتون ریزی با ماله آن را اصطلاحا لیسه می زینم برای از بین بردن کرموها پودرسیمان می پاشیم وسطح را صیقلی می دهیم .
-         بعد از خودگیری و خشک شدن بتون ، سطح را یک لایه قیراندود می کنیم .  قیراندود باید طوری انجام شود که به اطراف بند انبساط برگردد در ضمن ، مصالح به کار رفته جهت بندانبساط باید با رعایت عدم پیوند با قیر اندود مذکور انجام شود .
موزاییک فرش : 
2-   قبل از سرد شدن لایه قیر در قشر انتهایی ، با ماسه بادی به اندازه 5/2 تا 3 سانتیمتر سطح قیراندود را می پوشانیم . 
3-   عمل موزاییک فرش را با ملات ماسه و سیمان طوری انجام می دهیم که ماسه های پهن شده به طور آزاد و اسفنجی عمل کنند تا قیر اندود محافظت شود . چنانچه ملات زیر موزاییک به صورت شل مصرف شود ، ماسه بادی با ملات زیر موزاییک پیوند می خورد که این کار اصولی نیست . چنانچه از وجود ماسه بادی روی قیر اندود استفاده نکنیم خطر سوراخ شدن سطح به وسیله لبه های تیز ماسه های ملات وجود دارد . 
1-     در این روش می توانیم ماکادام ریزی انجام ندهیم ، اما باید از بتون معمولی به ضخامت 7-10 سانتیمتر با عیار کافی استفاده کنیم .سپس سطح آن را صیقل دهیم و بعد دو لایه قیر اندود کنیم و پس از استفاده می کنیم باید سطح زیر بتون را کاملا غلتک بزنیم تا زمین متراکم شود . 
2-     یک لایه سنگ به قطر 5 سانتیمتر را بر سطح مذکور فرش ، و عمل غلتک زنی را تکرار می کنیم در این صورت شکسته شدن بتون از بین می رود در این روش پیوند بین بتون وزمین به طور مرحله ای انجام می شود . 
3-     بعد از مرحله کفسازی تعمیرات "ازاره " را تا ارتفاعی که لازم است با مصالح مختلف انجام می دهیم .


ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 21 تير 1392برچسب:"رطوبت زدایی", | 15:39 | نویسنده : مهندس محمودی
روش های عایق کاری ورطوبت زدایی وترک های مویی
 
1-    دیوار دوم کانال را متصل به محوطه به خاطر پیشگیری از رانش خاک و به اندازه یک تا 5/1 آجر می سازیم . 
2-    نزدیک به کف فضا و سطح زمین ، محوطه را با ملات ماسه و آهک و یا ماسه و سیمان ، طاق ضربی یک آجره با دور کافی پوش می دهیم.
3-    پس از اجرای طاق ضربی ، کفسازی محوطه ، فضای همجوار دیوار ودیگر تعمیرات را انجام می دهیم . در مجموع ، وجود کانال باعث می شود که نفوذ و حرکت رطوبت به ساختمان ، فاصله ای به وجود آید . 
زهکشی در اطراف ساختمان : 
چنانچه نفوذ آب و رطوبت بحدی باشد که اجرای کانال و نصب هواکشها موثر نباشد اقدام به زهکشی می کنیم . زهکشی به طرق مختلف انجام می شود در زیر یک روش اصولی آن را توضیح می دهیم : 
1-     با رعایت فاصله ای به اندازه 5/1 متر ویا بیشتر ، اطراف ساختمان ، کانال حفر می کنیم . 
2-     ارتفاع کانال باید پایین تراز سطح زیرپی باشد درضمن ، کفسازی بتونی باید بترتیبی که گفته شد به صورت شیبدار از دو طرف هم از طرف طولی وهم از طرف عرضی کانال وبه صورت ماهیچه باشد . 
3-     دو دیوار کانال ، یکی در جهت ساختمان به طور معمولی ودیگری ، یعنی دیوار مقابل آن در سمت محوطه به شکل مشبک ، جهت کشش آب به درون کانال بنایی روی آن با در پوش مسدود می شود . 
4-     سرعت شیب برای کشش آب را باید به طور متناسب انتخاب کنیم تا آب حاصله از مسیر به درون چاهک و یا چاه سرازیر شود . 
5-     با رعایت طوقه چینی با درپوش ، سرچاهک یا چاه راهم مسدود می کنیم 
 


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:"مصالح تعمیرات", | 21:30 | نویسنده : مهندس محمودی

ترکيبات مصالح تعمير کاري

معمولاً درلکه گيري که به وسيله ريزدانه ها انجام ميشود ، از دانه هاي ماسه زير 36/2 ميليمتر استفاده ميشود. مقدار سيمان بايد با سيمان مصرف شده در اسکلت بتوني مناسب باشد . مقدار آب بتون هم بايد به اندازه 3/0 مقدار سيمان مصرفي باشد . ملاتي که جهت وصله کاري استفاده مي شود ، نبايد رقيق باشد ؛ بلکه بايد لزدار و با خاصيت چسبندگي بيشتري باشد . بتون ساخته شده با فشار و با رعايت اصول فني به کار مي رود ؛ طوري که دقيقاً درلا به لاي حفره هاي کوچک و بزرگ و يا در لاي ميلگردها نشست کند . اين عمل را با دست و دستکش و با رعايت فشرده کردن ملات در شيارها ، حفره ها و سوراخها انجام مي دهيم . سپس با تخته ماله مي کوبيم و صاف مي کنيم .

توجه 1 : براي همسطح کردن بتون هرگزاز ماله فلزي استفاده نمي کنيم؛ زيرا صيقلي بودن سطح ترميم شده ،دوگانگي مشخصي در اسکلت بتوني به وجود مي آورد . براي شکل دادن سطح ترميم شده ، به جاي ماله از ورق يونوليت استفاده مي کنيم . دراين روش ، چشمه هاي ريزي که در سطح بتون به وجود مي آيد ، مانند چشمه هاي ريز سطوح بتون اکسپوزه قديمي خواهد شد.اگر ورق يونوليت در دسترس نبود ، مي توان از کنف استفاده کرد و سطح را مالش دوراني داد تا سوراخ هاي کوچک سوزني به وجود آيد .

توجه 2 : چنانچه سطوح بتوني داراي نمايش الياف چوبي باشد، براي اکسپوزساختن سطوح ترميمي،بعد ازراندن بتون درحفره هاتخته اي را که داراي اثر الياف باشد ، درمحل ترميم شده قرارميدهيم . با کوبيدن چکش لاستيکي برسطح آن، اثر الياف چوب را بر سطح اندود تعميري و تازه نقش مي دهيم .معمولاً تخته مذکور با سيمکشي و يا کلاف کردن نگهداري مي شود . چنانچه محل ترميم شده در زير سقف باشد ، بر سطح اندود وبتون تعمير شده تخته مي گذاريم وزير آن را با شمع تا يک هفته نگه مي داريم ؛ زيرا برداشتن سريع تخته باعث مي شود که لايه تعمير شده جدا و يا ورقه شود .

توجه 3 : در وصله کردن ، چون که زمان بتون ريزي قبلي و ترميم متفاوت است ، به طور مسلم در تعمير ، دو رنگي وجود دارد که دوري از آن اجتناب ناپذير است .



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:"کانال کولر", | 21:26 | نویسنده : مهندس محمودی

قيراندود اطراف لوله هاي هواکش ، آب باران ، دودکش و کانال کولر

معمولاً براي پيشگيري از پوسيدگي کانال کولر و همچنين زنگ زدن لوله چدني داخل هواکش ها ، لوله آب باران و دودکش ، تا ارتفاع لازم قير اندود مي کنيم و براي محافظت آنها ، ماهيچه بتوني يا ديوار آجري به کار مي بريم . سطوح کرمو در اسکلت بتوني به عللي چند ، سطوح و يا حجم بتون ريزي سوراخ و اصطلاحاً کرمو مي شود . کرموها بر دو نوعند : کرموهاي سطحي : در اين حالت ، سطح بتون خلل و فرج هاي ناچيزي دارد که با بتونه مي توان آن را ترميم کرد و يا اگر خيلي ناچيز باشد ، از آن چشم پوشيد . کرموهاي عميق : عواملي همچون ويبراسيون ، دانه بندي نادرست ، آب زياد در بتون سبب ايجاد کرموها در حجم بتون مي شود .

ترميم سطح کرمو معمولاً سوراخهاي ايجاد شده در بتون را باز مي کنند ؛ يعني درون حفره ها به جستجو مي پردازند تا اگر درحجم و بعد از پوشش بتون حفره هاي پنهاني وجود دارد ، نمايان شود . با ميخ فولادي بلند و يا قلم تيز و باريک ، سطح درون حفره ها راخالي مي کنيم؛ طوري که بتوان بتون را در آن براحتي ترزيق و محل را ترميم کرد .

حمله سولفاتها در مواردي ، ترکيبات سولفاته دردانه بندي که ناشي از نوع سيمان ، وجود نمکها و يا آب درياست ، باعث متخلخل شدن سطح بتون مي شوند . به طور مسلم ، اگر سولفات ها به شکل ترکيب در بتون به کار رفته باشند ، آن قسمت از بتون را اگر فاقد نيروي فشاري باشد ، به شکلي مطمئن خالي و مجدداً جهت قطعه سازه قالب بندي و بتون ريزي مي کنيم . توجه : چنانچه حمله سولفاتها سطحي باشد ، جداره بتون متخلخل و يا ورقه ورقه مي شود که در هر دو صورت ، سطوح سوراخها را بازتر ، قسمتهاي ورقه شده را نيز از سطح جمع و سپس محل را ترميم مي کنيم .

تميز سازي ميلگردها چنانچه اثر سولفاته شدن تا سطح ميلگردها پيشروي کند ، آنها را نيز اکسيده و دچارخوردگي مي کند . در اين حالت ، بايد سطوح ميلگردها را بتراشيم و با برس سيمي ، گرد حاصله را نيز بگيريم تا محل براي تعمير بتون آماده شود . لازم به ذکر است که باز کردن حفره ها و خارج کردن اثر سولفاتها از سطوح بتون ، غباري توليد مي کند که با جارو کردن و حتي دم زدن گرفته مي شود . پس از اطمينان کامل از تميزي محل ، سطح را مرطوب مي کنيم و عمل تعمير را انجام مي دهيم .



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:"تعمیرقیراندود", | 21:20 | نویسنده : مهندس محمودی

روش ترميم قير اندود

اثررطوبت درزير طاق و بيشتردرناحيه ناودان به وجود مي آيد که محل نفوذ سوراخ را تا حدودي نشان مي دهد.با برداشتن آسفالتمحل مذکور ، سطح قير اندود را جارو مي کنيم و ناخنک هاي آن را مي گيريم و در ابعاد بيشتري از سطح قيرگوني قبلي ،درناحيه ناوداني قير مذاب را با پارو طوري پهن مي کنيم که کوچکترين منفذي وجود نداشته باشد . گوني را مي کشيم ودر محل پهن ميکنيم قير مذاب را روي گوني مي ريزيم و لايه دوم گوني را در جهت معکوس رج اول پهن مي کنيم ؛ به طوري که قير داغ از سطح چشمه هاي گوني نفوذ کند . سپس قير مذاب را بر سطح گوني جهت اندود عايق مي کشيم . به همين ترتيب، دو لايه گوني و سه لايه قير کشيده مي شود . محل کفخواب را با توپي يا مصالح ديگر مي بنديم . سطح پشت بام را با آب مي بنديم . فرداي آن روز چنانچه زير سقف چکه نکند و رطوبتي نداشته باشد ، آسفالت مي ريزيم و قسمتهاي ديگر رويه آن را ترميم مي کنيم .لازم به ذکر است ، چنانچه ترميم عايق در ناحيه کفخواب باشد ، عمل قيراندود روي کفخواب را بايد با دقت انجام داد ؛ گوني محل سوراخ آبرو را بريد ؛ سطح داخلي لوله را قيراندود کرد ؛ و گونيهاي بريده شده را به قسمتهاي درون لوله کفخواب برگرداند

. موزاييک فرش :

با ملات ماسه و سيمان کاملاً سفت و کم آب که ملات با ماسه مخلوط نشود و بنا به اصول موزاييک فرش با رعايت فاصله هر موزاييک با موزاييک بعدي به اندازه 5 ميليمتر جهت نشست دوغاب ماسه و سيمان ، درزها به طور کامل و با رعايت هر چهار رج از محور عمودي و افقي ، بند انبساط موزاييک فرش را انجام ميدهيم . بند انبساط با تخته گذاري سر و ته باريک به اندازه 5/2 سانتيمتر به وجود مي آيد . درزمان مشخص ، تخته را از درز انبساط بر مي داريم ، محل خالي را با آسفالت نرم پر ميکنيم و قدري مي کوبيم . سپس ، عمل دوغاب ريزي درزهاي موزاييک فرش را بسيار دقيق انجام مي دهيم . توجه : اجراي بند انبساط در موزاييک فرش پشت بام سبب مي شود که در اثر « الاستيسيته » سقف ، ملات زير موزاييک نشکند و مشکلات نفوذ رطوبت در سقف پيش نيايد . توجه مهم : روش فلنچ گذاري با نصب کلاهک وموزاييک فرش روي قيراندود با مشخصات اجرايي گفته شده ، يک اجراي بسيار اصولي است که مشکلات تعمير و يا تعمير مجدد را بکلي از بين خواهد برد .



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:"کفخواب پشت بام", | 21:15 | نویسنده : مهندس محمودی

علت نفوذ رطوبت به ناحيه کفخواب پشت بام

آبروي پشت بام به چند علت دچار نفوذ رطوبت مي شود که به آنها اشاره مي کنيم :

1- نشستهاي احتمالي باعث باز شدن لايه هاي زيرين مي شود .سپس آب در آنها اثرمي کند و باعث به وجود آمدن رطوبت در ناحيهناوداني و ساير قسمتها ، بخصوص زير سقف در فضاهاي داخلي و نماهاي خارجي مي شود . اگر چنين شود ، مشکلات فراواني از جهت تعمير پيش خواهد آمد .

2- قير اندود و آسفالت پشت بام به علت تماس با هواي آزاد ، اثرات جوي ، استفاده از سطوح پشت بام ، برف روبيها و بارانهاي شديد فرسوده مي شود. به همين علت ، آسفالت و قيراندود آن هر چند سال يک باربايد عوض شود ؛ مگرسطح آن موزاييک فرش شده باشد.

3- وارد آوردن هرگونه ضربه به سطح پشت بام باعث شکست قير اندود مي شود ؛ بويژه زماني که هوا سرد است .استفاده از قيرهايي که درجه غلظت آن ها در نقاط مختلف متفاوت است نيز ايجاد مشکل مي کند . معمولاً در نقاط سردسير از قيرهايکه درجه غلظت بيشتري دارند ، کمتر استفاده مي شود ؛ و يا آن را با قيرهايي که درجه غلظت پايين تري دارند ، مخلوط مي کنند و بعد مورد استفاده قرار مي دهند .

4- اجراي کف خواب گذاري در گوشه و نواحي کناري پشت بام ممکن است با اشکالاتي همراه باشد و به علت محدوديت محل ، کار عايق کاري بدرستي انجام نشود . به طور کلي ، ناودان بايد در ميان پشت بام گذاشته شود . اين روش اولاً سبب اجراي دقيق و بدون اشکال خواهد بود . ثانياً حدود 100 متر مربع کشش آب از چهار طرف ( از هر سو 5 متر ) را به وجود مي آورد .



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:"ترکیبات شیمیایی", | 21:10 | نویسنده : مهندس محمودی

عايقبندي با استفاده از ترکيبات شيميايي

1- پس از برش دادن ديوار و گرفتن گرد آن ، جداره باز شده پشت ديوار را با صفحه اي مسدود مي کنيم . مواد شيميايي را که مانند گرد است ، به نسبت لازم با آب مخلوط مي کنيم تا به شکل دوغاب در آيد .(مخلوط در دستگاه سربسته اي که پره هاي گردنده دارد ،ساخته مي شود) .

2- محلول به دست آمده را که « سيلي کونات » نام دارد ، از دستگاه که مانند ملات پاش و قير پاش کار مي کند ، با فشار به جداره مي رانيم . اين محلول بلافاصله با هواي محيط ترکيب و سخت و مقاوم مي شود .

3- نوع مقاومتراين محلول را که « سيلي کونات لاتکس » نام دارد ، با ترکيبات ديگري بترتيبي که گفته شد، تهيه ميکنيم و به درون درز مي رانيم . محلول ، حالت سخت استخواني اما اسفنجي پيدا مي کند . توجه : اين محلول ، هم به عنوان عايق رطوبتي و هم به عنوان پر کننده زير ديوارها ، بسيار سريع و مطمئن است و کاربرد فراوان دارد ؛ اما هزينه آن از هزينه اجراي دو مرحله قبل بيشتر مي شود .



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:"عایق کاری", | 21:3 | نویسنده : مهندس محمودی

عايق کاري

1- ديوار بريده شده با دستگاه ، با فشار هوا باد زده مي شود تا غبار حاصل از برش ديوار از محل خارج شود .

2- آب با فشار به صورت پودر در جداره باز شده اثر مي کند و باعث خيس شدن جداره آجر بريده مي شود .

3- از ورق هاي ايزوگام بسيار فشرده و يا مقواهايي قيري که در چند لايه فشرده شده است ، به طول 40 سانتيمتر و به عرض ديوار مي بريم .

4- با دوغاب رقيق سيماني ، دو طرف عايق آماده شده را اندود مي کنيم .

5- به کمک فرد ديگري دوغاب رقيق سيمان را با دستگاه ملات پاش به داخل درزمي رانيم تا دو سطح جداره به دوغاب سيمان کاملاً آغشته شود .

6- ورق عايق را با فشار به درز مي رانيم و زير ديوار را کاملاً محکم مي کنيم . برش مجدد : پس از خودگيري مرحله اول سيمان که يک ساعت به طول مي کشد ، جهت عبور تيغه اره ، 10 سانتيمتر فاصله خالي گذاشته مي شود . سپس دوغاب اضافه را مي گيريم و مسير تيغه را باز مي کنيم .

توجه 1 : تيغه اره را بلافاصله از محل خارج مي کنيم ، مي شوييم و پس از خشک کردن لا به لاي دنده هاي آن ، براي استفاده مجدد آماده مي کنيم .

توجه 2 : مجدداً ديوار را به اندازه 40 سانتيمتر مي بريم . طول به دست آمده 50 سانتي متر مي شود ( که 40 سانتيمتر ازآن همواره عايق گذاري مي شود ) .بايد توجه داشت که عمل بريدن و اجراي عايقکاري از چهار طرف ديوارهاي فضا انجام مي شود .



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:"یخزدگی موزاییک", | 20:59 | نویسنده : مهندس محمودی

روش های تعمیر سه مواردی (یخزدگی .کپ. و چال شدن ) موزائیک 
موزائیک کف و دوغاب سخت شده اطراف موزائیک را جمع آوری میکنیم ملات زیر موزائیک را کاملا جمع آوری میکنیم و اگر لازم باشد سطح را میکوبیم یا شفته ریزی میکنیم موزائیک فرش را با ملات مرغوب و با رعایت مرطوب سازی اجرا کرده. برای دوغاب ریزی درزها را بیشتر از 5 میلیمتر باز میکنیم دوغاب ماسه بادی و یا خاک سنگ و سیمان با عیار کافی تهیه میکنیم و سپس سطوح موزائیک را طوری که مجدا درزها خالی نشود. تمیز میکنیم.



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:"تعمیرموزاییک", | 20:49 | نویسنده : مهندس محمودی

تعمیر موزائیک و ملات شکسته شده
موزائیک های شکسته شده را جمع آوری میکنیم با قلم و چکش با اندازه 1.5 سانتیمتر ملات را میتراشیم اگر خرابی بیشتر باشد مقدار 1.5 افزایش پیدا میکند تا حدی که به موزائیک های اطراف خسارتی وارد نکند. طوح موزائیک ها را مرطوب وملات ماسه و سیمان را با عیار کافی نسبت 1 به 4 آماده میکنیم موزائیک را اجرا کرده و با مشت و تخماق میکوبیم تا ملات در خلل و فرج آنها بخوبی نشست کندسطح کاشی را کاملا تراز کرده و سپس عمل دوغاب ریزی و تمیز کردن سطح را انجام میدهیم

 

دلایل چال شدن سطح موزائیک به خاطر افت خاک های نرم و فروکش شدن چاهک ها و مقاوم نبودن زیر سازی به مرور زمان موزاییک فرش مشکند و فرو کش میکند.

 

دلایل قوزو کپ شدن سطح موزائیک

آهک های ناشکفته ای که در سطح زیر موزائیک فرش ودر چاله ها مدفول شده بعد از آبخور شدن آن شکفته میشود ازدیاد حجم پیدا میکندو سطح موزائیک را قوز و کپ میکند

دلایل یخزدگی موزائیک وبلند شدن موزائیک
بعلت باز بودن درزهای موزائیک و عدم بی توجهی در امر دوغاب باعث میشود که آب باران زیر کف پوش نفوذ کند و یخ بزند ازدیاد حجم به وجود آید و موزائیک از جای خود بلند شود.

 



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, | 20:7 | نویسنده : مهندس محمودی

دلایل لق شدن موزاییک وسرامیک کف وروشهای تعمیرآن

 

چنانچه ماسه ملات موزائیک فرش ، شسته باشد از نوع درشت دانه بعلت زبری بین ملات و موزائیک پیوند به وجود نمی آید و به مرور زمان بر اثر رفت وآمد و جابجایی و سایل و غیره موزائیک فرش نیز لق میشود.

 

جلوگیری از لق شدن موزائیک 
 باید از ماسه ریز دانه سیلت دار استفاده کرد تا سبب چسبندگی هر چه بیشتر ملات و موزائیک شود. باید سطح موزائیک را از گرد و غبار پاک کرد .

 

روش تعمیر موزائیک هایی که لق شده اند (تعمیر جزیی)
موزائیک و موزائیک هایی که لق شده اند را با لبه کاردک یا کمچه از جای در آورده  سطح ملات زبره را گرد گیری و مرطوب میکنند. موزائیک راازملاتهای قدیمی پاک میکنیم(دوغاب اطراف را میتراشیم)وآن را زنجاب میکنیم دوغاب اصلی ساخته شده را روی ملات سابق زبره که سخت شده میریزیم و موزائیک را در جای قبلی خود قرار میدهیم . و سطح موزائیک لزوم با مشت و تخماق میکوبیم عمل دوغاب ریزی را بلافاصله در موزائیک های لق شده انجام میدهیم.با پودر سنگ .سطح دوغاب اضافی را خشک و سپس با کمچه جمع میکنیم

نکته:
اگر دو سر موزائیک را به اندازه نیم سانتیمتر بتراشیم ملات دوغاب بین آنها بهتر قرار گرفته و چسبندگی بیشتری به وجود می آید.برای خود گیری بهتر موزائیک سطح آن را تا 48 ساعت با پارچه و گونی نمدار مرطوب نگه میدارندچنانچه چسب کاشی در دسترس باشد پس از غبار گیری موزائیک بجای دوغاب از چسب استفاده شود بهتر است اگر لقی موزائیک به تعداد فراوان یا در کل سطح باشد به تعمیر کلی می پردازیم. موزائیک ها را جمع میکنیم. دوغاب اطراف آنها را میتراشیم و آنها را مرطوب میکنیم. سطحی که قرار است موزائیک روی آن قرار بگیرد (زبره) را کاملا مرطوب کرده و ملات ماسه بادی و سیمان با عیار 250 کیلو گرم در متر مکعب را روی ملات قبلی اجرا میکنیم.موزائیک

نکته:
*ملات های زبره قبلی جمع آوری نمی گردد. مگر در کف سازی کمبود ارتفاع به وجود آید.قطر ملات باید بین 1.5 تا 2 سانتی متر باشد . در زیر موزائیک های فرش شده هم نباید از 5 میلیمتر کمتر باشد و کرم گذاری با دقت صورت بگیردگاهی مواقع لازم است از نیم یا سه قدی استفاده کرد .در این حالت پست موزائیک را با تیشه تیز خط انداخته و خالی کرده ( میتراشیم) و با چکش به آن ضربه زده از هم جدا میکنیم.

 

فرش را با ریسمان کشی بنایی میکنیم.



تاريخ : یک شنبه 16 تير 1392برچسب:"تعویض کاشی", | 20:7 | نویسنده : مهندس محمودی

 

نصب کاشی روی ترکهای عمیق دیوار
دو ردیف از کاشی های اطراف ترک را خرد میکنیم تا بتوانیم تعمیرات را به خوبی انجام دهیم.  ملات پشت کاشی را کاملا میگیریم .  آجرکاری و عرض ترک را تا ارتفاع عمق لازم خالی میکنیم. 

 پس از اجرای سفت کاری (نصب و ترتیب دادن به آجرها)نصب کاشی ها را با استفاده از گل رس ودوغاب ریزی ادامه میدهیم درمرحله آخربند کشی و سطح را تمیز میکنیم

چند نکته
برای تراشیدن کاشی از تیشه تیز و سمباده برقی استفاده میکنیم .وبرای جدا کردن کاشی(دو نیم کردن)ازمیخ مخصوص و تیزی سطح پشت کاشی را خط انداخته وشیار سراسری ایجاد کرده و دو گوشه کاشی را اهرم کرده وازهم جدا کنیم.که امروزه این کار به وسیله دستگاه کاشی بر انجام میشودگاهی مواقع لازم میشود کاشی را سوراخ کرد مثلا برای عبور شیرآلات و یا پریزهای برق از تیشه دو سر و تیشه کلنگی ونوک تیز و گاهی مواقع از گازانبر استفاده میکنیم



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 16 تير 1392برچسب:"کاشی بنایی", | 20:1 | نویسنده : مهندس محمودی

 

تعمیر کاشی کاری به روش بنایی
پس از خرد کردن کاشی های ترک دار ملات پشت آن را به اندازه 2سانتیمتر کاملا خالی و تمیز میکنیم  محل را آبخوار میکنیم  ملات ماسه سیمان ریز دانه را با عیار کافی تهیه و در محل میگذاریم  کاشی زنجاب شده را در محل خود قرار میدهیم وبا تخماق بر تمام سطح میکوبیم وهم سطح وتراز، نسبت به کاشیهای اطراف اجرا میکنیمپس از نصب کاشی آنرا با پودر سنگ وسیمان رنگی نسبت یک به چهار بند کشی میکنیم و با پارچه سطح کاشی را تمیز میکنیم.

 



تاريخ : یک شنبه 16 تير 1392برچسب:, | 19:52 | نویسنده : مهندس محمودی

 

دلایل مهم ترک و شکست کاشی 
دلیل عمده ترک و شکسته شدن کاشی درساختمان نشست ساختمان میباشد.دلیل دیگر جنس لعاب کاشی از شیشه و سیلیس می باشد و با کوچکترین فشار ترک و خرد میشود.درگاهی موارد کاشی پشت لوله های آبگرمکن یا دودکش بخاری و مکان های دیگری قرار میگیرد که باعث میشود کاشی گرمای زیادی به خود جذب کند و بر اثر انقباض و انبساط کاشی ترک می خورد در ضمن برای جلوگیری از این امر لوله ها را با پشم شیشه می پوشانند وبرای  چسبندگی بهتر ملات با عایق پشم شیشه از تور سیمی استفاده میکنند.

تعمیر کاشی هایی که ترک برداشته اند
با چکش سبک به گوشه آن ضربه زده و آنرا خرد کرده وکامل جمع میکنیم  محلی را که باید کاشی جدید نصب گردد کاملا تمیز کرده و به مقدار کافی از چسب کاشی استفاده میکنیم دقت شود چسب شره نکند و فقط جوابگوی نگه داشتن کاشی باشد.باتخماق به گوشه های آن به آرامی ضربه میزنیم تا به خوبی بچسبد.



تاريخ : یک شنبه 16 تير 1392برچسب:"نگهداری ساختمان", | 19:46 | نویسنده : مهندس محمودی

تعمیر ونگهداری ساختمان

 

مبحث تعمیرو نگهداری در ساختمان مدتهاست درسراسر جهان بویژه در کشورها ی توسعه یافته مورد توجه قرار گرفته است.با اینکه اهمیت این بخش از صنعت وتکنولوژی ساختمان از سوی محافل علمی و تحقیقاتی معتبر جهان بدست می آید شناخته شده متاسفانه در بعد کاربردی و علمی آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است .برای جلب توجه بیشتر دست اندرکاران امر ساختمان به این مسئله مهم در اواخر دهه 1970 شواری جهانی اسناد و مدارک وتحقیقات ساختمان توجه به ارتقای کیفیت تخصصی در امر مدیریت تعمیر و نگهداری ساختمان را در دستور کار خود قرار دادو کمیسیون را نیز به مطالعه روشهای گسترش بکارگیری یافته های علمی تخصیص داد.

یکی از کارهای پر هزینه در کلیه کشورها تعمیرو نگهداری ساختمانهاست که هزینه قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد این هزینه ها که جزء سرمایه های ملی است به طور مشخص و ملموس نیست .ولی در کشورهای که در این مورد بررسی های به عمل آمده است مانند انگلستان هزینه تعمیرات سالانه ساختمان ها را بیشتر از 2 میلیارد پوند برآورد کرده اند. حال با توجه به سطح بالای هزینه تعمیرات ساختمان ها در کشورمان چنانچه با اتخاذ مدیریتی مناسب درصدی از هزینه ها را کاهش داده و صرفه جویی کنیم.

رقم قابل توجهی خواهد بود که طبیعتا به سرمایه ملی باز گردانده می شود .امروزه موضوع تعمیر ونگهداری در موضوعات پزوهش و اجرا نقش مهمی ایفا می کند .

تمامی ساختمان ها پس از ساخت نیار به تعمیر ونگهداری دارد .نحوه تعمیرو نگهداری نقش بسزایی در افزایش هزینه های ساختمان در زمان بهره برداری دارد.در اثراعمال سیستم مناسب نگهداری از انجام تعمیر در سطح وسیع جلوگیری شده و در نتیجه از هزینه ی قابل توجه تعمیر در سطح وسیع کاسته می شود.

بکار گیری یک سیستم مدیریتی برای انجام نگهداری ساختمان ها بسیار با اهمیت است زیرا بدون داشتن سیستم مناسب کار نگهداری سلیقه ای بوده و بازده لازم را نخواهد داشت تمامی این عوامل ایجاب می کند که یک سیستم مدیریتی از مرحله مناقصه تا مرحله اجرا در عملیات تعمیرو نگهداری ایجاد شود.



تاريخ : یک شنبه 16 تير 1392برچسب:"مدیریت نگهداری", | 19:43 | نویسنده : مهندس محمودی

 

مدیریت نگهداری ساختمان،

 یكی از موضوعات مهم در مدیریت ساختمان می باشد، كه تاكنون در كشور ایران مورد توجه جدی قرار نگرفته است. بطور كلی دوره تعمیر و نگهداری ساختمان در حدود نود و پنج درصد دوره حیات یک ساختمان را از زمانی كه مفهوم ذهنی ساخت شكل می گیرد تا پایان عمر آن به خود اختصاص می دهد. با اعمال یك سیستم مناسب مدیریتی در بخش تعمیر و نگهداری نه تنها می توان كیفیت ساختمان را افزایش داد بلكه امكان بهینه سازی هزینه ها نیز فراهم می گردد. بدیهی است با توجه به این مطلب تعمیر و نگهداری ساختمان و مدیریت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در این پایان نامه ابعاد مختلف مدیریت نگهداری ساختمان مورد مطالعه قرار گرفته است. نظر به اینكه داشتن مدیریتی صحیح و مناسب، نیازمند داشتن یك سازماندهی جهت اعمال اهداف مدیریت می باشد، به همین جهت در این پایان نامه همچنین مقوله سازماندهی تعمیر و نگهداری مورد مطالعه قرار گرفته است.از آنجا كه آموزش و پرورش در ایران دارای بیشترین ساختمان بعداز خانه های مسكونی می باشد و همچنین با توجه به اهمیت مدارس، در این مقاله، مدیریت تعمیر و نگهداری مدارس و چگونگی سازماندهی آن در وضعیت فعلی مورد نقد و بررسی قرار گرفته و برای بهبود آن، سازمان جدیدی ارائه شده است.



تاريخ : یک شنبه 16 تير 1392برچسب:"بلندترین ساختمان", | 18:59 | نویسنده : مهندس محمودی

 

بلندترین ساختمان جهان

برج خلیفه ( Burj Khalifa ) آسمان‏خراشی ست در شهر دبی در کشور امارات متحده عربی که بلندترین ساختمان و بلندترین سازه ی ساخت بشر می باشد و دارای ۱۶۰ طبقه و ۸۲۸ متر بلندا می باشد.

کار ساخت برج خلیفه در ۲۱ سپتامبر ۲۰۰۴ آغاز و در ۱ اکتبر ۲۰۰۹ به پایان رسید،که در ۴ ژانویه ۲۰۱۰ نیز بازگشایی شد.



تاريخ : شنبه 15 تير 1392برچسب:"سقوط آسانسور", | 19:53 | نویسنده : مهندس محمودی

 

آیا آسانسورها واقعا سقوط می‌کنند؟!

در فیلمهای بسیاری دیده‌اید که مثلا آسانسور از طبقه دهم یک ساختمان سقوط کرده است و یا اینکه با قطع شدن برق‌ها آسانسور سقوط می‌کند و امثال اینها. قبل از هر چیز عرض می‌نمایم که یک آسانسور این روزها هرگز سقوط نمی‌کند. حالا در اینجا به نکاتی قابل توجه در مورد آسانسور اشاره می‌نمایم :


هر آسانسور دارای یک ترمز فوق‌العاده قویست: به این صورت که ترمز در مواقع عادی همیشه فعال است و ایستادن آسانسور در مقابل هر طبقه، به واسطۀ همین ترمزهاست.

سیستم ایمنی (پاراشوت): که در واقع همان ترمز دوم و ترمز اضطراری می‌باشد، دقیقا در لحظه‌ای که سرعت آسانسور از مقدار تعیین شده بیشتر شود و یا اینکه کابل‌های کشنده شل شده باشند فعال شده و به این صورت است که مانند دو فک عمل کرده و بصورت مکانیکی جلوی حرکت را میگیرد. ترمز نوع دوم به برق هیچ ارتباطی ندارد و لحظه قطع برق خودبخود عمل می‌نمایند.

هر آسانسور دارای حداقل ۴ کابل کشنده قوی (بگسل) می‌باشد: که این کابلها از همدیگر جدا بوده و هر کدام به صورت مستقل عمل می‌کند.

در پایینترین قسمت آسانسور (چاهک)، چهار ضربه‌گیر به چهارچوب آسانسور متصل هستند که از جنس پلی‌اورتان، فنری و یا هیدرولیکی می‌باشند و در صورتیکه آسانسور از حد تعیین شده پایینتر آمد به ضربه گیرها برخورد می‌کند.

درب‌های آسانسور در هر لحظه و هر کجا قابل باز شدن توسز مسئول می‌باشند.
تنها چیزی که در آسانسورها ایجاد نگرانی می‌کند، قطعی برق و یا نقص فنی آسانسور است که آن هم حداکثر به مدت ۱۰ دقیقه قابل تعمیر است و در صورتیکه تعمیر شدنی نبود، مسئول آسانسور بصورت دستی توسط اهرم مخصوص، کابین آسانسور را به نزدیکترین طبقه می‌رساند. پس نگران نباشید.



تاريخ : شنبه 15 تير 1392برچسب:, | 16:29 | نویسنده : مهندس محمودی

10نكته مهم دكوراسيون داخلی

همه ی ایده های تغییر دکوراسیون مستلزم صرف وقت و هزینه ی زیاد نیست. اگر به دنبال چند ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی برای تغییر دادن خانه تان هستید، این 10 مورد می تواند کمکتان کند.
1. تنظیم چیدمان مبلمان و لوازم خانه را تغییر دهید:

مبلمان را از کنار دیوار برداشته و سعی کنید آنها در زوایای جدیدتر و گیراتر بچینید. مثلاً قرار دادن کاناپه به صورت مورب در یک اتاق نشیمن باریک باعث می شود که اتاق وسیعتر نشان دهد.

2. یک دیوار را رنگ کنید:

یکی از دیوارهای مهم خانه که در معرض توجه نیز هست را به رنگ دلخواهتان رنگ کنید. تابلوها و لوازم هنری از آن آویزان کنید و مبل جدید و زیبایی در آن قسمت قرار دهید. (البته دقت داشته باشید که رنگ آن با سایر لوازم خانه هماهنگ باشد)

3. از گل و گیاه استفاده کنید:

 گل و گیاه می تواند حال و هوای تازه ای به خانه بیاورد. اگر علاقه ای به رسیدگی به گل و گیاه ندارید، می توانید از گل ها و درختچه های مصنوعی استفاده کنید. کیفیت گل های مصنوعی هم آنقدر خوب شده است که به سختی می توان آنها را از گل طبیعی تشخیص داد.

 

4. یک قالیچه محلی در نقطه ای بیندازید: قالیچه های محلی وسیله ی بسیار خوبی برای اتاق های گفتگو و نشیمن به شمار می رود. قالیچه ای متناسب با اسباب و لوازم اتاق انتخاب کنید و آن را پایین میز بیندازید.

5. تابلو و آینه از دیوارها آویزان کنید: تابلوهایی آویزان کنید که شخصیت و روحیه شما را منعکس کند. سعی کنید از قاب های تزئینی تر و زیباتر استفاده کنید. هنگام آویزان کردن دقت کنید که تابلو از هر قسمت خانه قابل مشاهده باشد و گیرا باشد

.6. مجسمه ها را در یک جا جمع کنید:

مجسمه ها و پیکره های کوچک و مرتبط با هم را در قسمتی از خانه که مورد توجه است کنار هم قرار دهید. این مجسمه ها را به صورت های فانتزی و متنوع بچینید.

7. از کوسن های تزئینی استفاده کنید:

این بالشتک ها و کوسن های تزئینی به سادگی رنگ و بوی جدیدی به خانه می دهد و مبلمان منزل را نیز باشکوه تر جلوه میدهد.

8. لامپ ها و لوسترها را عوض کنید:

 لوسترها و لامپ ها جزء وسایلی هستند که خیلی زود بر بیننده آشکار می کنند که سبک چیدمان خانه تان قدیمی است یا جدید. به دنبال لوسترهایی باشید که جدیدتر و فانتزی باشند، و ضمناً با لوازم و رنگ بندی خانه تان نیز هماهنگ باشند.

9. لحاف ها و رواندازها نیز مثل کوسن های تزئینی، به اتاقتان رنگ می دهد.

این رواندازها و روتختی ها در انواع جنس ها و رنگ ها موجود می باشد. با توجه به روحیه و سلیقه ی خود زیباترین را انتخاب کنید

10. لوازم اضافی را از جلوی دید بردارید: وسایل و لوازم اضافی باعث از بین رفتن جلوه ی اتاق می شود. برای برگه ها، اسباب بازیهای بچه ها، و سایر اسباب و وسایلی که شکل اتاق را بر هم می زند، جای مخصوصی تدارک ببینید



تاريخ : شنبه 15 تير 1392برچسب:"اهم سروش", | 16:17 | نویسنده : مهندس محمودی

 

نگهداری و تعمیرات ساختمان

توضیحات مربوط به بخش نگهداری

 

در این برهه زمانی که همگان کمبود وقت و مشغله های شغلی و کاری مربوط به خود را دارند یافتن شرکتی که کلیه عملیات نگهداری و تعمیرات  شما را به عهده بگیرد کار راحتی نیست .شرکت سروشافتخار دارد اعلام نماید علاوه بر سایر خدماتی که مورد نیاز شماست و با یک تماس می توانید از آن بهره مند شوید ، کلیه عملیات نگهداری و تعمیرات  ساختمان شما را به انجام می رساند .

در صورت نیاز به استفاده از این خدمات ، با یک تماس با شرکت سروش بازرس شرکت از ساختمان شما بازدید به عمل آورده

و پس از برآورد میزان مواد و تجهیزات لازم ، نیروهای متخصص خود را جهت انجام خدمات مربوطه اعزام می دارد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 14 تير 1392برچسب:لگو,شرکت,, | 19:57 | نویسنده : مهندس محمودی

لگوی شرکت امدادشبانه روزی ساختمان وتاسیسات سروش سمنان



تاريخ : جمعه 14 تير 1392برچسب:, | 19:43 | نویسنده : مهندس محمودی

بازدیدکنندگان محترم وعزیز سلام.

این شرکت اولین شرکت رسمی وثبتی درکشورعزیزمان ایران میباشدکه برای فوریتهای کارهای ساختمانی وتاسیساتی شکل گرفت.

گرچه برای ثبت این شرکت زحمات زیادی رامتحمل شدیم ولی به علت احساس وظیفه درمقابل هموطنان عزیزبرای مشکلات بوجود آمده درخصوص کمک رسانی به همشریانی که درمورد فوریتهای ساختمانی بامشکل مواجه هستند تاسیس شده است.

این شرکت درحال حاضردرشهرسمنان شروع به فعالیت نموده وامیدواریم درآینده نزدیک دراکثرشهرهای کشورشعبه دایرنماییم.

 



  • مهندس محمودی
  • مهندس محمودی